HTML

A nap vicce

Panka blogja:)

Eredetileg irodalmi blognak indult, ezért találhatóak az elején "irodalmi bejegyzések". Mivel most már nem kell ilyet írnunk, inkább magánéleti blog lett belőle. Életem darabkái, életképek.:)

HASIZOMEDZÉS! ;)

A nap vicce

Utolsó kommentek

Indavideó

Móricz Zsigmond: Tragédia

2010.04.05. 18:52 pankablogja

Most inkább hagynám azokat a részleteket, amiket mindenki tud. Inkább csak néhány gondolatot engedjetek meg…

Újabb ötletet kaptam ahhoz, hogy hogyan meneküljek a problémáim elől. Nem akarsz tovább élni? Sebaj, edd magad halálra! Mert ebben a novellában ez történik. Szó szerint.

Kis János igazából egy lényegtelen lény. Pedig biztos volt olyan ember a világon, aki szerette őt. Ha esetleg mégse, akkor meg nem eshet meg az aprócska dolog, hogy esetleg benne van a hiba? Tipikus szálka-gerenda szindróma.

Én nem vagyok meggyőződve arról, hogy minden megoldatlan probléma miatt le kell öngyilkolni magát az embernek. Inkább nézzen magába, gondolkodjon (oké, tudom, hogy ezt nehéz), és kerekedjen felül rajta. Hiszen a problémák azért vannak, hogy erősítsenek minket. Igen, azt is tudom, hogy az adott szituációban elég nehéz erre gondolni. Ha én minden egyes komolyabb problémám közbe leöngyilkoltam volna magam, már elég rég halott lennék. (És most tekintsünk el attól a ténytől, hogy néhány ember ennek kifejezetten örülne. Nem érdekel.) Nem elfutni kell a bajok elől, hanem megállni, határozottan szembefordulni és szembenézni velük. Pont.

A másik felvetésem a történet tanulsága: ne tűzz ki magad elé olyan célokat, aminek SEMMI értelme. Ezzel tökéletesen egyetértek. Csak magadnak teszel keresztbe.

Bár ha jól meggondolom, ha valami hülyeség is a célunk, amíg elérjük azt, az csak nem tesz rosszat. Mert az út a fontos, nem a végállomás. (Hadd ne kelljen most idéznem, pedig már megint itt lyukadtam ki…)

Nehéz az élet, ezt mindenki tudja. De én azt hiszem, hogy nem a mi feladatunk meghatározni a végét.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pankablogja.blog.hu/api/trackback/id/tr101896879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oFő 2010.04.07. 16:10:50

nekem tetszik ez a vélemény, noha nem sok köze van a kiindulási ponthoz; de az a helyzet, hogy létezik egy csomó olyan irodalmi mű, amivel normális, ép, egészséges lelkületű ember egyszerűen nem tud mit kezdeni.

talán azért fontosak ezek a művek, hogy az ember lásson ilyet is, és elgondolkodván róluk megerősödjék az erkölcsi és lelki-szellemi értékrendjében.

pankablogja 2010.04.07. 18:23:33

hát igen, az tény és való, hogy kicsit másról írtam. De úgy gondolom, hogy az unalmas lenne, ha ugyanazt írnám le, amit órán megbeszéltünk, és lejegyzeteltem. Úgyhogy azokat igyekszem egész egyszerűen kihagyni.
Habár lehet, hogy nem ez a jó politika...

oFő 2010.04.08. 12:59:36

teljesen jó politika. mondom, a jelenlegi irományodban főleg az tetszett, hogy az egészséges lelked megmutatkozott belőle, némelyik irodalmi műtől igenis viszolyog az ember.
süti beállítások módosítása