HTML

A nap vicce

Panka blogja:)

Eredetileg irodalmi blognak indult, ezért találhatóak az elején "irodalmi bejegyzések". Mivel most már nem kell ilyet írnunk, inkább magánéleti blog lett belőle. Életem darabkái, életképek.:)

HASIZOMEDZÉS! ;)

A nap vicce

Utolsó kommentek

Indavideó

Ady Endre: "Góg és Magóg fia vagyok én..."

2010.02.22. 15:44 pankablogja

Ady Endre „Góg és Magóg fia vagyok én” kezdetű versét 1905-ben írta. Az Új Versek c. kötet vezérverse, érdekessége, hogy nincs címe.

A hangsúlyt most a lírai én személyében felfedezhető ellentétekre helyezném. Azt egyértelműen leszögezhetjük, hogy egy elnyomott lázadó. Magyarul azért lázad, mert a hatalom elnyomja. Tudja, hogy harca reménytelen, mégis kitartóan a küzd! Egy olyan célért, amit sohasem fog elérni, de csakazértis! („A célt tudom még százszor el nem érem. Mit sem tesz. A cél voltaképp mi is? A cél megszünte a dicső csatának, A cél halál, az élet küzdelem, S az ember célja e küzdés maga.”) A lírai én reformer szándéka radikális akarattal párosul. Akkor is, ha céljához szembe kell szállni, vagy megújítani a magyar hagyományokat. Itt egy, a XIX. századra jellemző konzervatív eszmével való szembeszállást figyelhetünk meg. Annak ellenére, hogy a lírai én nemzeti elkötelezettsége igen erős, az öncélú maradisággal, a rossz konzervatívsággal szembeszegül.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pankablogja.blog.hu/api/trackback/id/tr781781146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oFő 2010.02.23. 08:21:51

a Madách-idézet ellenére élt bennem egy enyhe szkepszis (aztán még háromszor elolvastam a bejegyzést, és kiirtottam magamból a kétkedést), hogy ezt valóban te írtad. szép, de tudományos. mintha egy történelmi forrást elemeztél volna - abszolút objektív, hűvös, érzelemmentes. új szín a pankai blogbejegyzés-palettán.

ancsyblogja 2010.02.25. 19:49:15

Nagyon jó ez a bejegyzésed is.:)

oFő 2010.02.26. 07:42:04

kedves Panka,

ISTEN ÉLTESSEN SOKÁIG EGÉSZSÉGBEN, BOLDOGSÁGBAN!

pankablogja 2010.02.27. 16:57:17

Köszönöm szépen!:)
süti beállítások módosítása