HTML

A nap vicce

Panka blogja:)

Eredetileg irodalmi blognak indult, ezért találhatóak az elején "irodalmi bejegyzések". Mivel most már nem kell ilyet írnunk, inkább magánéleti blog lett belőle. Életem darabkái, életképek.:)

HASIZOMEDZÉS! ;)

A nap vicce

Utolsó kommentek

Indavideó

Kassák Lajos, a magyar avantgárd

2010.02.20. 16:50 pankablogja

Kassák Lajostól csak két verset vettünk (szerencsére). Feltéve, ha egyáltalán nevezhetőek ezek az alkotások versnek. Nekem nagyon nem jött be az avantgárd.

Azt hiszem nem lesz túl népszerű ez a bejegyzésem, de most már elkezdtem.

Először is, szerintem Kassák Lajos egy kissé egoista volt, Mesteremberek c. műve alapján. Tartom a nézetem annak ellenére is, hogy órán megbeszéltük azt, hogy nem volt az, szimplán csak költő. Kicsit kezd abból elegem lenni, hogy néhányan úgy gondolják, hogy feljebbvalóak. Csak azért mert költők. Én úgy gondolom, hogy semmivel sem többek, mint egy átlagos munkásember. Illetve a különbséget nem a foglalkozás alapján kellene mérni…

Aztán avantgárd verset én is tudok írni. Csak még nem ért bennem, hogy melyik cikket vagdossam szét, majd rakjam össze – egy kicsit másképp.

Mégis ezekről az órákról is vannak szép emlékeim, méghozzá az aranyköpések:

 

Ø      Az avantgárd fő irányzatai: expresszionizmus, kubizmus, futurizmus, szadizmus…

Ø      -Zsolti, te írtad a blogodban, hogy ez a vers egy valós élményen alapul? Nem is rossz. Honnan tudtad meg?
-Hát oda van írva a könyvbe!

Ø      Kassák Lajos magát dolgozta fel.

Ø      A téma még mindig Kassák Lajos:
-Igen, akár vitatkozhatnánk is, hogy melyik fordítás a jobb!
-De
Tanárnő, ezt magyarul írták, nem kellett lefordítani!

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pankablogja.blog.hu/api/trackback/id/tr751776146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzösziHusííí 2010.02.22. 23:01:58

szadizmus...xD ha azt mondom rá , hogy fááj, akkor az még passzol is :D:D

oFő 2010.02.23. 08:17:16

Panka, avantgárd vers nem egyenlő dadaista vers. hagyd azokat a lexikonokat és cikkeket, ne közelítsen feléjük olló, már Tzaráék belátták 1925 körül, hogy az izmusuk kimerülőfélben van.

nekem sem a szívem csücske az avantgárd, nem tudom, maguk az avantgárd művészek nem kaptak-e olykor sikítófrászt társaik műveitől vagy épp a sajátjuktól. ez a korszak irodalomtörténetileg fontos, úgy látszik, néha egyesek elfelejtik "az ember Szépbe szőtt hitét", bármit is mond Ady, de szükségünk van a szépre, a művészet azóta is él, az avantgárdok pedig öt jobb-rosszabb magyaróra után elpihennek a tankönyv lapjain.

ancsyblogja 2010.02.25. 19:51:03

még jó hogy pihennek. szerintem is szörnyű az avantgárd.:(
süti beállítások módosítása