HTML

A nap vicce

Panka blogja:)

Eredetileg irodalmi blognak indult, ezért találhatóak az elején "irodalmi bejegyzések". Mivel most már nem kell ilyet írnunk, inkább magánéleti blog lett belőle. Életem darabkái, életképek.:)

HASIZOMEDZÉS! ;)

A nap vicce

Utolsó kommentek

Indavideó

Babits Mihály: Jónás imája

2010.05.10. 17:44 pankablogja

 

Egy újabb bibliai témára épülő vers, egy ima. Tulajdonképpen ez a költő saját imája. A költőé, aki igazából most Jónás

Babits egyik nagy álma az, hogy a halála előtt még tudjon valamit mondani. Valamit, ami hasznos, valamit, ami nem hiábavaló és felesleges, valamit, ami az emberiség hasznára válik.

Szerintem ezzel mindenki így van. Senki sem szeretne hiába élni. Senki sem szeretne úgy meghalni, hogy semmit sem tett le az asztalra. Mindenki szeretne valamit (hacsak egy kis apróságot, de akkor is) hozzátenni az egészhez. És ez így van rendjén. A sok piciből lesz egy kerek nagy valami. Az élet egyik alaptörvénye.

Nekem kifejezetten tetszik ez a Babits-mű. Talán 1) a téma miatt: még mindig szeretem Jónást. 2) nem tudom megmagyarázni, de valószínűleg a nyelvezete az, ami még megfogott. Megtanulni nem volt könnyű, a rím(telensége) miatt, kicsit át is szerkesztettem a dogában; de merje valaki azt mondani, hogy nem jobb az én verzióm…:D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pankablogja.blog.hu/api/trackback/id/tr121990403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása